Intesa Leasing
U protekle dve decenije stale su dve ekonomske krize i jedna pandemija, razvoj tehnologija se eksponencijalno ubrzao, a došlo je i do pojave potpuno novih softverskih rešenja baziranih na veštačkoj inteligenciji, dok su se istovremeno u globalnom geopolitičkom okruženju smenjivali ciklusi stabilnosti i neizvesnosti. O istom tom periodu i uticajima navedenih trendova i okolnosti kroz prizmu poslovanja Intesa Leasing, razgovorali smo sa Nebojšom Janićijevićem, predsednikom Izvršnog odbora kompanije.
„Period od osnivanja kompanije Intesa Leasing 2003. godine do danas obeležili su talasi značajnih promena u makroekonomskom, ali i globalnom tržišnom okruženju, uključujući i prelazak sa tradicionalnog na digitalizacijom podržano poslovanje. Imajući u vidu da su, kao eksterni faktori, sve ove okolnosti delovale na naše aktivnosti, moram da istaknem da sam veoma ponosan na sve ono što smo uradili, odnosno na rezultate koje smo postigli do sada. Od jedne od prvih, malih lizing kuća na tržištu Srbije, nakon početnog perioda prilagođavanja, a zatim i ubrza- nog razvoja, došli smo do pozicije lidera na tržištu, i to upravo u godini u kojoj obeležavamo značajan dvadesetogodišnji jubilej.
Kako je izgledao razvojni put vaše kompanije tokom svih ovih godina?
Kao i svaki razvojni put i naš je bio pun izazova, a upravo tražeći načine da ih prevaziđemo značajno smo rasli. U tome su nas, pre svega, podržale dobra analiza tržišta i na njoj zasnovana strategija usmerena na kontinuirani razvoj i prilagođavanje ponude u skladu s potrebama koje smo prepoznavali na tržištu, a uz širenje mreže partnerskih finansijskih institucija i prodajnih partnera, dilera vozila. Dodatno smo, tokom svih ovih godina, ostali snažno fokusirani na permanentan razvoj i edukaciju naših zaposlenih, kao i digitalizaciju poslovanja. Siguran sam da je upravo kombinacija kvalitetnih kadrova i savremenih IT rešenja kakvu nastojimo da kreiramo ključna za adekvatnu implementaciju strategija u savremenom biznisu. Da ovakav pristup daje rezultate, potvrđuje činjenica da smo na kraju prve polovine 2023. godine, uz poverenje preko 10.000 klijenata, ostvarili najviši iznos kapitala, bilansne sume, portfolija i nivoa produkcije do sada, što nas je uz apsolutno liderstvo u digitalizaciji usluga dovelo do vodeće pozicije na domaćem lizing tržištu.
I ovo je godina izazova. Pritisci na globalne lance snabdevanja i uticaj globalnih inflatornih pritisaka, uz blaga popuštanja, i dalje su prisutni i kod nas i u svetu.Da li je i ukojoj meri to uticalo na poslovanje kompanije Intesa Leasing i kako očekujete da ćete završiti ovu poslovnu godinu?
Neizvesnost u makroekonomskom okruženju, naglašena pojavom pandemije koronavirusa, a nastavljena još uvek aktuelnom geopolitičkom situacijom koju su pratile restriktivne mere monetarne politike, odnosno rast kamatnih stopa, u poslednje tri godine bila je veoma izražena. Isto toliko se i mi intenzivno usklađujemo s promenama koje ona donosi prilagođavajući našu strategiju i tržišni nastup. Taj proces je za nas bio onoliko bezbolan koliko smo, zahvaljujući prethodnim, višegodišnjim ulaganjima u IT infrastrukturu, digitalizaciju poslovanja i razvoj zaposlenih, bili spremni da mu se ciljano prepustimo.
Zahvaljujući tome što smo pravovremeno, još u godinama pre pandemije, prepoznali trendove i rastuće potrebe klijenata za fleksibilnošću, ali i podrškom u ostvarenju specifičnih ciljeva, a zatim i njihovu smanjenu spremnost za preuzimanje rizika koje proizlazi iz finansiranja, izazvanu ubrzanim rastom kamatnih stopa, snažno smo se usmerili na diversifikaciju i automatizaciju poslovanja u cilju povećanja efikasnosti naših prodajnih procesa. Ujedno smo napravili zaokret u strategiji izbora izvora finansiranja, paralelno gradeći sve širu mrežu, pouzdanih prodajnih partnera. Sve to doprinelo je da period pomenutih neravnoteža u makroekonomskom okruženju dočekamo spremni, kao i da ove godine osim istorijski najboljih rezultata možemo da istaknemo i da smo prvi po efikasnosti merenoj brojem ugovora i nivoa portfolija po zaposlenom na tržištu, kao i da imamo najdiversifikovaniji portfolio i najniži nivo nenaplativih plasmana do sada.
Međutim, poziciju lidera na tržištu uvek je teže sačuvati, nego dostići. Upravo na tome biće nam fokus do kraja 2023, ali i u godinama pred nama. Kao i do sada, zadatku ćemo pristupiti organizovano i odgovorno, radeći na daljem razvoju ponude i digitalizaciji, unapređujući ekspertizu našeg tima i gradeći kvalitetne poslovne odnose s partnerima. Uveren sam da jedino tako možemo da unapredimo iskustvo i opravdamo poverenje klijenata ostvarujući ciljeve pred nama uz očuvanje adekvatnog nivoa kvaliteta portfolija.
I kada ste svečano obeležili jubilej, pomenuli ste da ćete u periodu koji je pred nama nastaviti da se fokusirate na digitalizaciju poslovanja. Šta ste sve zapravo do sada uradili na tom polju, a šta korisnici mogu da očekuju u budućem periodu?
Punih deset godina posvetili smo digitalizaciji poslovanja u cilju kreiranja automatizovanih procesa koji bi unapredili našu efikasnost u realizaciji finansiranja. Novi, transformisani biznis model koji smo tako kreirali svoju punu afirmaciju doživeo je baš u periodu korone, kada smo našim klijentima, ne samo preko prodajnih savetnika u mreži naše Banca Intesa, već i preko partnerske mreže dilera, stavili na raspolaganje mogućnost da odobrenje za lizing finansiranje željenog vozila dobiju na licu mesta i to u roku kraćem od jednog minuta preko jedinstvenog prodajnog alata – Intesa Leasing portala.
Međutim, tu ne želimo da se zaustavimo. Nastojimo da u periodu pred nama, klijentima uz onlajn odobrenje finansiranja, omogućimo i potpuno digitalno potpisivanje ugovora i prateće dokumentacije, odnosno da nastavimo da radimo na uvođenju kompletnog paperless principa u naše poslovanje.
Dokle ste stigli sa uvođenjem paperless principa?
Prvi korak u tome već smo napravili u saradnji sa Agencijom za privredne registre (APR), Ministarstvom unutrašnjih poslova i Kancelarijom za IT i eUpravu Republike Srbije, kada smo kao jedan od inicijatora razvoja sistema e-ovlašćenja, klijentima omogućili da obave registraciju vozila bez potrebe za dolaskom u poslovnicu po ovlašćenje u papirnoj formi, budući da se ona kroz pomenuti sistem, predstavnicima MUP-a i firmama koje obavljaju tehničke preglede dostavljaju onlajn. Snažna podrška državnih institucija, ne samo na ovom, već i na budućim projektima u domenu digitalizacije, biće od presudnog značaja za nastavak i uspeh ovog procesa.
S druge strane, podržaćemo ga i primenom najnovijih rešenja u oblasti robotizacije, koje će našim zaposlenim olakšati upravljanje svakodnevnim, operativnim aktivnostima, a nadamo se time unaprediti i kvalitet usluga koje pružamo klijentima.