7 ključnih pitanja prilikom odabira banke
Često se može čuti “Ova banka je najpovoljnija, oni su najbolji!” ili pak “Meni banka omogućava adekvatnu podršku u razvoju mog poslovanja. Iako nisu najjeftiniji, odlučili smo se za njihove usluge i vrlo smo zadovoljni!”. I svi su u pravu – pravo rešenje je, naravno, ona banka koja donosi maksimalnu korist kompaniji. Odabiru banke važno je posvetiti jednaku pažnju kao i prilikom izbora najbližih saradnika. Od toga će zavisiti ušteda u vremenu koja se potencijalno može ostvariti prilikom obavljanja platnih transakcija, povoljnosti koje je moguće iskoristiti zahvaljujući tržišnoj poziciji banke, ali i dinamika u poslovanju što nadalje može uticati na povećanja obima poslovanja. Uloga Alka Capital-a je da vam uštedimo vreme obilaska svake banke, kao i da vam približimo rad svih banaka i da na jednom mestu možete izvršiti poređenja za elemente rada koji su vama kao korisniku najbitniji.
Dobar izbor – dobri odnosi
U poslovanju sa bankom veoma je važan profesionalan odnos.
Otvaranje birokratizovane prodajne službe više ne postoji – ključno je da Vaš bankarski savetnik bude dobro upućen i da izgradi međusobno poslovno poverenje.
Ključno pitanje: Koji je Vaš trenutni ili budući poslovni model?
Najpre razmislite, kako i u kojoj meri planirate da obavljate poslovne aktivnosti. U velikim preduzećima, ove informacije kontrolišu finansijski direktori, u manjim preduzećima to čine računovodstvene agencije odnosno sami vlasnici/preduzetnici. Ukoliko ovo nije poznato, biće teže dogovoriti se o ugovaranju optimalnog obima i tražene usluge koja će najbolje podržati posao. Svakako, ne sme se zaboraviti na projekciju i razmišljanje o budućnosti – koje će usluge preduzeću biti korisne u poslovanju.
Ukoliko se prodaje direktno krajnjim potrošačima (B2C), ponuda usluga i proizvoda putem web-a, banka pruža mrežnu podršku za gotovinske i kartične transakcije, druge dodatne usluge za klijente, instrumente finansiranja tekućeg poslovanja, efikasno elektronsko bankarstvo i sistem praćenja novčanog toka.
Ukoliko je u pitanju prodaja pravnim licima (B2B), brza, sigurana i ekonomična usluga platnog prometa i ostalih bankarskih usluga u osiguranju i finansijskom poslovanju od velikog su značaja.
Ukoliko se radi o firmi koja planira da u skorijoj budućnosti proširi poslovanje i prisutnost na novim tržištima, važno je posmatrati banku koja će omogućiti i podržati finansiranje razvoja i rasta.
Banke moraju biti sposobne da prate životni ciklus preduzeća, prelazak iz kategorije mikro i malih preduzeća u srednja i velika preduzeća, odnosno korporacije.
Banka može da obezbedi profesionalno i adekvatno osposobljeno osoblje, savetnike? Može da podrži poslovanje preduzeća sa inostranstvom?
Proverite ponudu sledećih proizvoda:
- poslovni račun
- poslovne platne kartice
- plaćanja
- depoziti
- dokumentarno poslovanje
Proverite puteve do banke?
Komunikacija sa bankom je česta, pa je zbog toga važno, da su filijale banke dovoljno blizu, posebno kada se radi o malim preduzećima ili preduzetnicima, kojima je važno i to gde banka ima postavljene bankomate. Još je važnije da banka putem elektronskih kanala omogućava komunikaciju u realnom vremenu, ali i aplikacije i programe za različite poslove, upravljanje sredstvima i komunikaciju sa ličnim bankarom. Ne treba zaboraviti na usluge koje je moguće obaviti putem mobilnog telefona, zatim videti radno vreme poslovnica, ali i lokacije filijala.
Proverite ponudu:
- elektronska banka
- kontakt centar
- poslovnice
- bankomati
Koliko je banka ažurna?
U poslovanju sa bankom, ključno je da se banka brzo odazove i odgovori na sva pitanja i potrebe klijenata, pružajući kvalitetnu uslugu. Pre potpisivanja ugovora veoma je važno i proveriti koje je vreme neophodno za izvršavanje finansijskih operacija i investicija. Ovo je posebno važno ako kompanija brzo raste.
Koliko su stručni zaposleni u banci?
Za svako preduzeće je ključno da ima efikasnog i stručnog sagovornika u banci – nadležnog savetnika, koji poznaje i razume poslovanje svog klijenta, pravovremeno skreće pažnju na inovacije, predlaže efikasna rešenja i opcije za optimizaciju poslovanja.
Za mnoge kompanije od ključnog je značaja da nadležni savetnik poseduje široka znanja i iskustvo kako bi bio u mogućnosti da prepozna potrebe kompanije, ali po potrebi, i poveže sa ostalim stručnjacima u banci.
Štedi vreme: Šta sve banka može da učini za Vas?
Prilikom povećanja obima poslovanja, za preduzeće je od velikog značaja da banka ne bude prepreka na tom putu, već da pomogne brzu realizaciju poslovnih procesa. Banka bi trebalo da pruži savete i predloži aktivnosti koji će preduzeću uštedeti mnogo vremena i novca.
Primeri takvih ušteda su mogućnost prijema i izdavanja faktura putem e-računa kao i mogućnost davanja odobrenja za direktno zaduženje.
Važno je i šta sve banka ima u ponudi pored klasičnih finansijskih proizvoda. Neke bankarske grupacije pružaju i usluge lizinga, investicionih fondova i drugo.
Koliko novca Vam banka može uštedeti?
Ušteda je relativna stvar, ali nekada banke po ovom pitanju mogu učiniti mnogo. U pregovorima sa bankom, ne smeju se zaboraviti ni paketne ponude u okviru kojih se dobije više usluga po ceni paketa, koja je uvek niža od zbira cena pojedinačnih proizvoda uključenih u paket. Takođe, usled dobrog poslovanja i lojalnosti, banka je spremna da izađe u susret svojim klijentima.
Značajno je i uveriti se da je banka u stanju da nadgleda i isprati poslovanje preduzeća u inostranstvu – od odabira pravih instrumenata, osiguranja i ostalog, može značajno da uštedi vreme, novac ali i poštedi loših iskustava.
Na kraju, ne manje važno, možete biti na dobitku, čak i ako banka adekvatno servisira Vaše klijente. Na primer, omogućava im kupovinu na rate, bolju kamatnu stopu, neke druge, dodatne povoljnosti.
Pogledajte ponudu
- obezbeđenje poslovanja
- kartice
- partneri
Kakve bezbednosne mehanizme Vam obezbeđuje banka?
Ponekad, nije dovoljno da povremeno pogledate stanje na računu. Proverite da li u banci, pored standardnih bezbednosnih karakteristika za prijavu na elektronsko bankarstvo, mogu obezbediti automatsko izveštavanje o stanju računa putem sms-a, poruke prilikom podnošenja naloga za plaćanje koje se izvršava u elektronskom bankarstvu i obaveštenja o prilivu na račun.
Ukoliko banka ima kontakt centar za korisničku podršku koji obezbeđuje dobru pokrivenost i brzo i kvalitetno odgovara na pozive, to može biti dodatni argument za izbor određene banke.
Proverite ponudu
- sms obaveštenja
- bezbedno poslovanje sa platnim karticama
- bezbedno poslovanje sa elektronskom bankom
- kontakt