Na pitanje da li se korisnici, pozivajući se na Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga, žale na smanjeni obim rada sa gotovinom u bankama, u NBS odgovaraju da u dosadašnjoj praksi nisu u značajnoj meri primali pritužbe korisnika finansijskih usluga koje se odnose na ograničen pristup gotovinskim uslugama u bankama, kao što su nedostupnost blagajničkih usluga u filijalama, skraćeno radno vreme blagajni ili upućivanje klijenata na druge oblike plaćanja (bankomate, elektronsko bankarstvo i sl).
„Ako korisnik podnese pritužbu u vezi sa raspolaganjem novčanim sredstvima, Narodna banka Srbije sprovodi postupak u skladu sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga, na koji način vrši nadzor nad postupanjem banke i, ukoliko se utvrde nepravilnosti, nalaže njihovo otklanjanje ili izriče propisane mere“, objašnjavaju u NBS.
Ističu da poslovne banke imaju pravo da samostalno organizuju način pružanja usluga u okviru svoje poslovne mreže.
„Međutim, dužne su da omoguće nesmetano i pravovremeno ostvarivanje prava korisnika, uključujući i uplate i isplate gotovog novca. S tim u vezi, banke su u obavezi da korisnike blagovremeno, jasno i transparentno informišu o lokacijama i uslovima pod kojima se te usluge pružaju“, precizira centralna banka.
Iako je, navode, uočljiv trend digitalizacije i sve veća zastupljenost elektronskih platnih instrumenata, „raspoloživi podaci i analiza pritužbi za sada ipak ne ukazuju da trenutna praksa banka ugrožava prava korisnika na pristup gotovom novcu“.