Uspešno okončano jedno od najsloženijih spajanja u regionu
„Komercijalna i NLB Banka su se, nakon godinu dana rada na jednom od najkompleksnijih integracionih procesa u regionu, zvanično pravno spojile u NLB Komercijalnu banku – sistemsku i treću najveću banku u Srbiji. Preostale dane prvomajskih praznika iskoristićemo za finalno spajanje baza i sistema, kako bismo klijentima već 4. maja spremni poželeli dobrodošlicu. Zahvaljujući spajanju, naša nova banka već u samom startu imaće 4,8 milijardi evra vrednu zajedničku aktivu, oko 140.000 više klijenata, za približno 25 procenata veći kreditni portfolio, nov set kartica usklađenih sa standardima NLB Grupe, kao i značajno više proizvoda i usluga, koje ćemo građanima i privredi distribuirati kroz digitalne kanale, ali i jednu od najvećih mreža bankomata i ekspozitura u zemlji“, ističe u intervju za Blic Vlastimir Vuković, predsednik Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke, nove članice NLB Grupe.
NLB Komercijalna banka poslovaće kao univerzalna banka, jednako fokusirana na građane i privredu – od multinacionalnih kompanija, preko lokalnih i regionalnih projekata, pa sve do malih i srednjih preduzeća i poljoprivrede- gde držimo čak 30 odsto tržišta. Poseban fokus biće na projektima, koji doprinose održivom razvoju, jer nam je cilj da budemo vodeća finansijka institucija u finansiranju i podršci zelenih projekata i energetskoj transformaciji naše privrede i društva. Klijentima u svim segmentima nudićemo specijalizovana rešenja, ali na savremen način i kroz digitalne kanale. U narednom periodu planiramo da digitalizujemo većinu svojih usluga, i verujemo da ćemo već za nekoliko godina više od polovine keš kredita isplaćivati online, stambene kredite ugovarati digitalnim kanalima, a platne kartice iz novčanika gotovo potpuno „preseliti“ u mobilne telefone. Naši klijenti već sada mogu da koriste digitalne novčanike, kao i da realizuju keš kredite u potpunosti online i bez posete banci, a u drugoj polovini godine omogući ćemo im da na jednako komforan i siguran način otvore račun u našoj banci. Potpisivanje dokumenata, apliciranje za kreditne kartice i kredite putem mobilnih telefona – to je standard koji želimo i planiramo u Srbiji.
Zahvaljujući spajanju nova banka imaće jednu od najvećih mreža ekspozitura i bankomata u zemlji. Da li planirate unapređenja i na ovom polju?
U narednih godinu dana investiraćemo više od šest miliona evra za nabavku 250 najsavremenijih bankomata sa svim postojećim funkcijama – od isplate i uplate dinara i stranih valuta, preko QR čitača i uplate pazara za pravna lica, pa sve do mogućnosti integracije i povezivanja sa ostalim kanalima. Na taj način, bićemo prva i jedina banka u Srbiji, koja je kompletnu postojeću mrežu zamenila uređajima poslednje generacije, i uz to klijentima omogućila da bez naknade podižu gotovinu sa 1.400 bankomata NLB Grupe širom regiona. Uporedo, redizajniraćemo procese u ekspoziturama i službama podrške, sa ciljem da poboljšamo efikasnost na svim poljima. Pred nama je nastavak transformacije, koja podrazumeva postavljanje klijenata u centar svih poslovnih odluka. U narednih pet godina želimo da postanemo vodeća banka u Srbiji, a jedini način da to postignemo je da opravdamo poverenje i ostanemo prvi izbor za gotovo milion i po klijenata NLB Komercijalne banke.
Kada govorimo o ciljevima, koliko je za NLB Grupu važno tržište Srbije i da li su planirana dodatna ulaganja?