Biraju li građani banke ili je obrnuto
Raznovrsnost bankarskih proizvoda i usluga svakim je danom veća, a cilj je privući širu populaciju klijenata. Uglavnom su imidž i marketing poslovne banke prilagođeni određenom tipu klijenata.
Građani koje izluđuju dugi redovi i čekanja, svoje frustracije mogu rešiti odabirom banke koja ima tzv. digitalni servis. Banka putem mobilne aplikacije servis građanima pruža mogućnost rezervacije termina, po sopstvenom izboru, za obavljanje finansijskih transakcija u poslovnici. Klijenti preko mobilnog telefona primaju obaveštenja o dolasku na red.
Neke od banka na našem tržištu klijentima omogućavaju chat, audio ili video poziv s bankarom preko svojih e-poslovnica. Bez odlaska u poslovnicu klijenti mogu dobiti informacije o proizvodima i uslugama banke, ugovoriti određene usluge i obaviti neke od platnih transakcija.
Građani koji često uplaćuju gotovinu na svoj račun preferiraju će banke čiji bankomati imaju mogućnost uplate sredstava bez čekanja reda u banci. Vrlo jednostavno i brzo gotovinu ćete moći uplatiti na bankomatima.
Danas banke u potpunosti upravljaju gotovinom građana i poslovnih subjekata te investiraju njihove likvidne viškove u depozite, vrednosne papire, investicione kredite, novčane fondove, pezione fondove i slično.
Poslednjih godina u poslovnicama banaka susrećemo proizvode osiguravajućih kuća. Jemac kao kolateral otplate kredita zamenjen je polisom osiguranja života korisnika kredita i polisom osiguranja otplate kredita.
U bogatom izboru finansijskih proizvoda koje banke stavljaju na raspolaganje građanima nađe se za svakoga ponešto.
Građani mogu koristiti proizvode i usluge banaka po sopstvenoj želji, ali uz određenu novčanu nadoknadu; u obliku jednokratne ili višekratne naknade.
Uzmite u obzir naknade i kamatne stope
Banke naplaćuju različite naknade za proizvode i usluge koje pružaju. Kao i kamatne stope, naknade se takođe mogu razlikovati. Za korištenje više proizvoda, mnoge banke daju određene popuste odnosno naplaćuju niže naknade. Najčešće korištene usluge nude se u paketima po povoljnijim cenama.
Često se u paketima pronađu i dodatne usluge kao što su pomoć u kući, pomoć na putu, osiguranje kartica, osiguranje korisnika od nezgode i slično.
Lokacija poslovnica i bankomata
Proširenjem delatnosti banke su se suočile s visokim operativnim troškovima, kao što su povećanje broja poslovnica, veći broj zaposlenih, ulaganje u obrazovanje pojedinih sektora, troškovi administracije i sl.
Izlaz predstavlja automatizacija i digitalizacija bankovnih usluga i polako je zamjenjuje tehnologija.
Kompjuterska mreža rapidnom brzinom obrađuje hiljade transakcija širom sveta te bankarstvo postaje industrija koja se sve više temelji na fiksnim troškovima, a posledica toga su manji broj poslovnica, sve veći broj bankomata i dostupnost velikog broja online usluga.
Mreža poslovnica i bankomata predstavlja kanal kojim banka stavlja na raspolaganje građanima svoje proizvode i usluge. Poslovnice omogućuju lični pristup klijentima i dostupnost svih bankarskih usluga na jednom mestu, dok bankomati omogućuju poslovanje sa bankom izvan njihovog uobičajenog radnog vremena.
Prema tome, veća rasprostranjenost poslovnica i bankomata podrazumijeva veću dostupnost proizvoda banke širom zemlje.
Prema podacima, broj poslovnica smanjio se u posljednje 3 godina, ali se mreža bankomata povećala.
Parking
Nekome nebitno, nekome presudno. Svakako razmislite znači li vam nešto da banka ima poslovnicu na lokaciji koja vam je usput i gde možete parkirati jednostavno, i još bolje besplatno.
Digitalizacija bankarskih usluga
Napretkom tehnologije, Internet usluge postaju sve popularnije i naprednije. Korišćenje usluga bez čekanja u redovima banke, dostupnost usluga u svakom trenutku, raširena mreža bankomata, niže naknade samo su neke od usluga i značajno olakšavaju upravljanje vašim finansijama, ali i uštedu novca i vremena.
Svaka banka danas u svojoj ponudi ima rešenja za obavljanje brojnih transakcija i usluga putem platformi mobilnog ili internet bankarstva.
Otvaranje računa bez odlaska u banku
Umesto odlaska u banku, tekući račun moguće je otvoriti online putem. Ugovara se putem mobilne aplikacije željene banke ili popunjavanjem online pristupnice na stranicama banke. Alka Capital je na rasolaganju da možete jednim pozivom dobiti uporednu pondu svega onoga što je vama potrebno od banke.
Koju god opciju odabrali, popunjavanje zahteva za otvaranje računa je obvezno. U zahtev je potrebno uneti tražene podatke i kratak opis potrebe. https://alkacapital.rs/zahtev/
Online bankarstvo
Putem mobilnog/Internet bankarstva moguće je iz udobnosti doma plaćati režije, rate kredita, prebacivati novac sa računa na račun…
Isprobali smo preko nekoliko programa i aplikacija za online bankarstvo i možemo zaključiti da su razlike drastične.
Ako vam je online bankarenje bitno, tada ono može biti presudan faktor za izbor banke, jer iskustva variraju od frustracija do užitka, u zavisnosti čije rešenje izaberete da koristite.
Aplikacije banaka razlikuju se, ne samo po jednostavnosti korišćenja, nego i po količini usluga i transakcija koje se mogu obaviti.
Domaće ili strane banke?
Ako banku gledamo kao finansijsku instituciju, važnu ulogu igra njena osnovna struktura i organizacija. Međutim, u svakoj zemlji u kojoj pojedina banka posluje, ona funkcioniše kao posebno pravno lice i tako dugo dok na tom tržištu posluje likvidno, ne zavisi u velikoj meri od matične banke. To predstavlja temelj poslovne politike banke.
Klijent bira uspešnu banku, a ne obrnuto.
Upravo klijent predstavlja glavni razlog promena postojećih bankarskih proizvoda i uvođenja novih. Među bankarskim uslugama sve je zastupljenija „briga“ za klijenta. Klijent je taj koji meri i ocenjuje uspešnost banke.
Procena kvaliteta (povlastice, privilegije, rasprostranjenost mreže poslovnica i bankomata, kamate na depozite i kredite, struktura banaka, naknade za korišćenje bankovnih proizvoda i sl.) iz pozicije klijenata ključna je odrednica za izbor usklađenosti usluga s njihovim potrebama i zahtevima